Personel Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Bakanlığın insan kaynakları politikasını oluşturmak; uzmanlık, kadro, unvan,
kıdem ve benzeri kıstasların analizleri doğrultusunda insan kaynağı planlamasını
yapmak ve bu çalışmaları Bakanlık teşkilatı ile bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşları
koordine ederek uygulamak,
b) Nitelikli insan kaynağım tespit etmek ve kuruma kazandırmak başta olmak üzere
yetenek yönetimi sistemini kurmak ve uygulamak,
c) Liyakat temelli ölçümler ve insan kaynağı planlamasına göre; atama, nakil,
terfi, yurtiçi, yurtdışı görevlendirmeleri ve yedeklemeyi yapmak üzere kariyer
yönetimi sistemini kurmak, Bakanlık kadrolarının dağıtımı, tahsisi, tenkisi
ve kadro verimliliği konusunda çalışmalar yapmak,
ç) Bakanlığın hizmet içi eğitim programları başta olmak üzere, eğitim ihtiyaç
analizleri doğrultusunda eğitimlerin planlanmağım ve yapılmasını sağlamak, yönderlik
sistemi kurmak, etkinliğini ölçmek, yayım ve arşiv hizmetlerini yürütmek,
d) Performans ve ödül yönetim sistemini kurmak ve uygulamak,
e) Personelin özlük işlemlerini yürütmek,
f) İnsan kaynaklan süreçlerinin yönetildiği ve izlendiği çevrim içi sistemi
kurmak,
g) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.